Col·laboració al núvol

Un avantatge clau de la computació hologràfica intel·ligent impulsada pel núvol és la capacitat de compartir informació amb uns altres que tenen un HoloLens o un altre dispositiu amb capacitats similars, va dir Marc Pollefeys , director del Laboratori de Realitat Mixta i AI Zurich de Microsoft a Suïssa.

Pollefeys lidera un equip que desenvolupa algorismes centrals de visió per computadora per a un servei en el núvol de realitat mixta anomenat Azure Spatial Anchors que permet que els hologrames persisteixin, bloquejats en el món real, per a qualsevol persona amb el nivell d’accés adequat per a veure.

Per exemple, la tecnologia d’ancoratge espacial permet a un gerent en una fàbrica col·locar hologrames al costat de l’equip en una línia d’assemblat-ge que conté informació vital i d’operació i manteniment en temps real a la qual pot accedir qualsevol treballador acreditat amb un dispositiu amb capacitat de realitat mixta.

Si només puc col·locar informació que veuré en el meu dispositiu, probablement mai val la pena col·locar hologrames en el món, però si puc fer anotacions en el món i després qualsevol altra persona de la companyia que tingui l’accés correcte pot veure tots els informació, de sobte és molt més valuosa, va dir Pollefeys.

Per a crear aquesta capacitat, Pollefeys i el seu equip van desenvolupar algorismes de visió artificial per computadora que processen les dades dels sensors per a extreure informació geomètrica en 3D sobre l’entorn i unir-los en el núvol per a crear un bessó digital o un mapa de l’àrea d’interès.

HoloLens sempre ha desenvolupat una comprensió 3D o espacial del seu entorn per a funcionar. Azure Spatial Anchors crea, refina i comparteix aquests mapes entre dispositius, va assenyalar Pollefeys. És per això que els mapes de dispositius individuals s’assemblen i emmagatzemen en el núvol.

“No té sentit tenir aquestes dades sol en un dispositiu individual”, va dir. “És una d’aquestes coses en les quals tinc una petita peça del trencaclosques, i algú més té una petita peça del trencaclosques, i tots els dispositius junts han cobert tot l’espai d’interès”.

Aquests mapes es tornen més densos, més precisos i robustos amb el temps a mesura que diferents dispositius amb capacitat de realitat mixta, HoloLenses, així com telèfons, tauletes i computadores portàtils degudament equipats, mapean el seu entorn i comparteixen les dades amb el núvol.

Per exemple, el mapa del pis de la fàbrica on el gerent va deixar els hologrames surant sobre els equips en la línia de muntatge es refina constantment a mesura que més i més treballadors acreditats veuen els hologrames amb els seus dispositius.

Aquesta capacitat també permet escenaris com una reunió entre arquitectes i clients per a veure i interactuar amb un pla hologràfic en 3D d’un edifici, cadascun d’ells amb dispositius amb capacitat de realitat mixta mirant el pla des del seu propi punt de vista mentre se sentin al voltant d’una taula .

Azure conté serveis predissenyats per a escriure aplicacions per a aquesta mena d’experiències en HoloLens i qualsevol altre dispositiu de realitat mixta, inclosos telèfons intel·ligents i tauletes que executen els sistemes operatius iOS i Android, va assenyalar White.

“Aquesta experiència de col·laboració no es limita a HoloLens”, va dir. “I, el cost, la complexitat i les habilitats requerides per a fer una aplicació que faci una cosa sorprenent està molt per sota”.

La capacitat de múltiples dispositius i plataformes, per exemple, permet experiències com Minecraft Earth , que fusiona el popular videojoc amb la realitat mixta d’una manera que els jugadors poden construir i col·locar estructures virtuals en el món real que persisteixen perquè altres jugadors puguin interactuar. amb ells en els seus dispositius.

“Tots podem participar perquè es basa en l’ús de tecnologia en el núvol que pot ser entesa i interpretada per tots els diferents dispositius”, va dir White.

Tecnologia dissenyada per a persones.

Perquè HoloLens funcioni segons el que es preveu, la tecnologia que sustenta l’experiència necessita comprendre el món de manera similar a la forma en què les persones el fan, va assenyalar Kipman.

És per això que ell i els seus col·laboradors en Microsoft han desenvolupat, implementat i aprofitat solucions d’intel·ligència artificial en tot el teixit informàtic omnipresent, des del silici en els auriculars de HoloLens 2 fins a la intel·ligència artificial de Azure i els serveis de realitat mixta.

De tornada en la seva pissarra digital, Kipman ara ha esbossat una visió per a la computació ubiqua que està plena de paraules, quadres, fletxes i una imatge de dues persones tancades en una conversa al costat d’un dispositiu intel·ligent.

Aquest, diu, és l’objectiu final de la informàtica ubiqua: aconseguir que les persones interactuin amb altres persones de manera natural.

Per a aclarir el punt, estableix un moment de contacte visual intens i deliberat i diu: “Espero que estiguis traient més profit d’aquesta conversa perquè estàs físicament present amb mi”.

“Podríem haver fet això per telèfon”, continua. “Podríem haver-ho fet per Skype. Podria haver-ho gravat i enviat una cinta. No vas triar fer això. Vas triar estar físicament present amb mi. Per què? Perquè així és com fem les coses humanes “.

“El desavantatge és que has de ser aquí al mateix temps que jo, i hem d’estar en el mateix lloc. El poder d’aquesta tecnologia és que ens dóna la capacitat de desplaçar l’espai i el temps “.

Imatge superior: Alex Kipman, membre tècnic de Microsoft, modela el HoloLens 2, un auricular de computació hologràfica replet de sensors. Foto de Microsoft.

Col·laboració al núvol
Scroll hacia arriba